11 Mart 2015

Izmir Duatlonu

Geçen sene Sasalı Piknik Alanı'nda Çiğli Duatlonu adı altında yapılan yarış bu sene İnciraltı'nda İzmir Duatlonu adıyla 8 Mart'ta yapıldı. Geçen sene yarışanlara çok özenmiştim. Bu sene kesin katılmaya kararlıydım. Murat'la gidip apar topar lisans çıkarttık. Ayağımıza yarış gelmiş, katılalım diyorduk.. Ta ki ben dizimi sakatlayana kadar.. Sol dizimde tendinit olmuş ve bir kaç hafta bisiklet, koşmak vs yasak. :( Bu yaz için fantastik bisikletli planlarımız olduğu için bu dizi kurtarmak şart.. Haliyle bana seyircilik düştü....

Hafta içi tamamen kuru olan hava yarış günü delice yağmurluydu. Kafalar, gözler yarılacak dedik ama neyse ki -bildiğimiz kadarıyla- ciddi bir kaza yaşanmadı.

11:30 gibi yarış alanına vardığımızda Elit grubun yarışı vardı. Değişim alanında koşuyu bitirenleri bekliyorduk. Önümüzdeki bisikletlerden birinin lastiği patlakmış meğer. Değişime gelen çocuk kahroldu. Neyse ki hemen jantı değiştirip yarışa devam etti. Jantı değiştirirken de kimsenin yardım etmemesi gerekiyormuş meğer. Ben olsam o anda yarışı bırakırdım herhalde. Çocuk azimle devam etti. Çok takdir ettim. Keşke bisikletinin numarasını alsaydım da sonucuna baksaydım. 

Değişim alanı...
Bu arada ortamda pek janjanlı bisikletler vardı. 2 tane BMC Time Machine vardı ki of ki ne of.. Sesi bile güzeldi bu bisikletlerin. Onlar dışında en güzel bisiklet ben katılsam yine benim Ruby'm olacaktı :):)

Elitlerden sonra sıra yaş gruplarına geldi. Murat'ın yarışı... Yaklaşık 80 kişi start aldı. 5 km koşu + 20 km bisiklet + 2,5 km daha koşu.. Ben de yarışsam bu grupta olacaktım. Sonuçlar açıklanınca gözlerim büyüdü. Bayanlarda hemen hemen herkes 22 dk'da bitirmiş ilk koşuyu!!! Erkeklerde 17 dk'da ilk koşuyu tamamlayan var!!! Tebrikler..

Yaş gruplarında engelli sporcular da vardı. Ben birini görebildim. Tek kolu vardı ve oldukça iyi gidiyordu. Yine pes etmek yerine azimle hayatına devam eden bir örnek daha.. Ne kadar güçlüler.. 

Yaş gruplarından sonra halk duathlonu başladı. En güzel kısım da buydu sanırım. Miniklerle başladı yarış.. Hepsi deli gibi hızla yarışa başladılar. Koşuyu kızlar önde bitirdi. Arkada kalanların yanına destek koşucular gitti gaz vermeye.. Çok sevimlilerdi. Çoğunun bisikleti de kendisinin iki katı büyüklükte.. Bu yaşta bu tadı alan çocuk sakatlanmadığı sürece sporu bırakmaz herhalde.

Sonuçta bol yağışlı, bol keyifli bir gün oldu. Parkurun Çiğli'den İnciraltı'na alınmış olması da iyi olmuş. Değişim alanı falan çok düzenliydi. Benim gözlemlediğim kadarıyla organizasyonda iki aksaklık vardı. Birincisi finish alanının kırık mermerli zeminde olması ve serilen mavi halıda koşanların mermerlerin arasındaki boşluğu farketmeyip bileklerini burkması (1-2 kişi gördük böyle), diğeri de protokol için ayrılan koltukların sadece ödül törenine göre düzenlenmiş olması. Finish alanına sırtları dönük oturmaları gerekiyordu :) Gidiş yoluna değil, sonuca puan veririm demişler.. 

Hiç yorum yok: